Історія індійської компанії TATA Motors починалась в далекому 1945 році. Повна назва звучала так, Tata Engineering and Locomotive Co.Ltd (TELCO). Судячи з назви, навряд чи, хтось тоді міг подумати, починаючи виробництво залізничних локомотивів, що через не тривалий проміжок часу компанія докорінно змінить напрямок своєї діяльності.
Відправною точкою, на нелегкому шляху до міжнародного ринку, можна вважати 1948 рік, коли в співпраці з британською фірмою був випущений паровий каток. Через вісім років, було започатковано співробітництво з всесвітньо відомим автовиробником Daimler Benz AG. Незабаром з’явились перші результати співпраці. Протягом шести місяців 1954 року з конвеєра зійшла перша середньорозмірна вантажівка.
Вже на початку шестидесятих, компанія почала експортувати свої вантажівки найближчим сусідам, а саме на Шрі-Ланку. На початку наступного десятиріччя у виробництво були запущені дизельні двигуни. В кінці семидесятих, в місті Пуна, яке завдяки високій концентрації підприємств автомобілебудівної промисловості дуже часто називають “Індійським Детройтом”, сходять з конвеєра перші зразки комерційної техніки з літерами ТАТА на радіаторній решітці. За вже сформованою історичною традицією, починати десятиліття з новим етапом розвитку, на початку восьмидесятих було налагоджено виробництво важкої комерційної техніки. Так, за активної участі компанії Hitachi (Хітачі) було зібрано перший гідравлічний екскаватор ТАТА.
Виробництву легкої комерційної техніки приділялось не менше уваги ніж іншим напрямкам виробництва, і вже в 1986 році, невдовзі після старту виробництва вантажівки ТАТА 608, було випущено легку вантажівку ТАТА 407, дизайн якої було розроблено силами індійських спеціалістів. Через три роки модельний ряд легких вантажівок було поповнено черговою новинкою – Tatamobile 206, яка втрутилась в боротьбу за своє місце в класі LCV (Light Commercial Vehicle – Легкі комерційні автомобілі).
На початку дев’яностих компанія ТАТА Motors досягла поважної відмітки в один мільйон випущених авто. Після того як було підписано спільну угоду, з одним із виробників-лідерів дизельних двигунів, компанією Сummins (Каммінс), ТАТА Motors отримала можливість розпочати випуск дизельних силових агрегатів. Перевагами цих двигунів стала висока потужність та низькі обсяги викидів шкідливих речовин в атмосферу.
В 1994 році стартувало виробництво першої легкої повнопривідної вантажівки ТАТА, яка отримала модельний номер 709. В цьому ж році була підписана угода з компанією Tata Holset Ltd., на виробництво турбін для дизельних двигунів Сummins. Не пройшло і десяти років, як індійська компанія вже святкувала випуск автомобіля, що допоміг компанії перетнути позначку у 2 мільйони автомобілів.
В 2000-ому році почалось виробництво середньорозмірної вантажівки ТАТА 1109. Через три роки компанія Tata Motors Limited подолала відмітку у 3 мільйони випущених автомобілів. Згодом інвестиції в компанію Daewoo Commercial Vehicle Co. Ltd, завершились її придбанням, що дозволило вийти на новий якісний рівень ведення бізнесу.
Результатом придбання Daewoo Commercial Vehicle став запуск виробництва вантажівки-важковаговика NOVUS в Південній Кореї. Вже в 2005 році виробництво цього автомобіля стартувало і на території Індії. Автомобіль отримав назву ТАТА NOVUS. Цього ж року, в Південній Кореї, на потужностях заводу компанії Tata Daewoo Commercial було налагоджено випуск середньорозмірної вантажівки, що стала продовженням лінійки NOVUS.
В 2006 році продажі автомобілів ТАТА в Індії досягли позначки в 4 мільйони екземплярів. Зараз компанія Tata Motors є найбільшим виробником пасажирського та комерційного транспорту в Індії (21 місце, за рейтингом OICA(Міжнародна Організація Автовиробників)), та одним з найбільших в світі виробників комерційних автомобілів Лише вантажівок в модельному ряді компанії майже 130 видів, повною масою від 1,8 до 40 тон. Багато з них мають німецькі корені та своєю появою завдячують тісній, багаторічній співпраці з концерном Daimler AG.
Комерційна техніка індійської компанії ТАТА стала вдалим поєднанням досвіду компаній лідерів в своїх галузях. На даний момент штат компанії становить понад 22 тисячі чоловік, які працюють на заводах, як в Індії так і поза її межами. Потенціал виробництва, власні технологічні розробки та багато інших факторів дозволяють компанії ТАТА перебувати серед лідерів на світових ринках та з упевненістю дивитись у майбутнє.